Reklamasjon & garanti

Selger blir betegnet som: Smartzone, oss/våre eller vi.
Kjøper blir betegnet som: kunde, du, deg, ditt eller din.

Ved kjøp av produkter fra Smartzone, er du som kunde beskyttet av norske forbrukerrettigheter. Dette inkluderer retten til å reklamere på produktet dersom det viser seg å ha en mangel eller feil. Nedenfor finner du detaljerte vilkår for reklamasjoner på produkter kjøpt fra Smartzone.

Har du mottatt en vare fra oss som det er noe feil med eller ønsker du å reklamere på et produkt du har kjøpt hos oss på nettet?

Vennligst ikke send varen tilbake før du har kontaktet oss via e-post. Når du kontakter vår kundeservice, trenger vi at du oppgir ordrenummeret ditt, produktet det gjelder og en beskrivelse av feilen. Hvis du har mulighet, kan du også sende med et bilde av feilen. Du kan deretter registrere reklamasjonen på din profil når kundeservice har godkjent den.

For å kontakte kundeservice, kan du sende en e-post til oss på kundeservice@smartzone.no

Når du har sendt inn en reklamasjon, vil produktet bli vurdert og behandlet av en av våre serviceteknikere, og i noen tilfeller må vi sende den videre til leverandøren for en vurdering.

Dine meninger som kunde betyr mye for oss, og vi oppfordrer deg til å kontakte oss hvis du har problemer med et produkt du har kjøpt hos oss. Når vi mottar en reklamasjon, jobber vi alltid for å behandle den innen 14 dager.

Vi vil påminne deg om at reklamasjonsretten gjelder kun produksjonsfeil på varen og ikke normal slitasje eller elde på produktet. Reklamasjonen må gjøres så snart som mulig etter at feilen oppdages. Du kan reklamere på en vare i inntil to år etter at du mottok den. Hvis varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger, er reklamasjonsfristen fem år etter ordredato.

Reklamasjonsrett: Kunden har reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven og produktansvarsloven. Reklamasjonsretten gjelder i to år etter at kunden har mottatt varen. Dette betyr at hvis produktet har en mangel eller feil innen to år etter kjøpet, har kunden rett til å reklamere.

Mangler eller feil: En mangel eller feil er avvik fra det som er avtalt mellom kunden og Smartzone, eller det som kan forventes ut fra produktets beskrivelse og egenskaper. Dette inkluderer også feil som oppstår som følge av normal bruk over tid. Kunden må melde ifra om mangler innen 14 dager etter pakken har blitt mottatt.